zaterdag 7 mei 2011

Een klein drama....

De piepkuikens hadden net een prachtig nieuw verblijf en voelden zich letterlijk kiplekker. Dit 'kleine huis op de prairie' staat in mijn atelier/loods.
Ik was vanmiddag de in neonkleuren geverfde Ryeland en Alpaca wol aan het kaarden samen met wat Tussah zijde zodat ik die vanavond tijdens mijn wekelijkse 'detective' avondje (Lewis, Taggert, Wire in the Blood) zou kunnen spinnen als afwisseling op de effen witte alpacawol die ik in opdracht aan het spinnen ben. Onze hond Mikkie, elders op mijn blog te zien op het mooie haardkleedje, liep er ook op zijn gemakje rond en ik was me al aan het verheugen op het spinnen van deze kleurrijke batt... Toen ik klaar was ben ik naar binnen gegaan om te koken en onder het eten vroegen we ons af waar de hond was, waarschijnlijk weer er van tussen gepiept, dat doet ze namelijk wel vaker. Na het eten ging toch maar even kijken in de tuin of ze daar misschien was en ik checkte ook de loods even. Bij binnenkomst tref ik een enorme bende aan en zie ik allemaal bollen lontwol op de grond liggen, kastdeuren die openstaan en de inhoud lag op de vloer..... Mijn oog valt vervolgens op het piepkuikenhuis en zie ik in plaats van kuikens een hond in het hok zitten. De kuikens lagen alle 10 met de pootjes omhoog. !!!!!#aarrghhhh@!!¿†¤rot.....<>! !!!!!!!#aarrghhhh@!!¿†¤rot.....<>!
Jullie begrijpen dat ik even Russisch gesproken heb, maar feitelijk is het mijn eigen schuld, want ik heb verzuimd de hond weg te jagen en de deur op slot te doen. Het is een per slot van rekening een jachthond  Kinderen in tranen, vooral Bijke,..... dus maandag maar op zoek naar eieren om uit te broeden..... Echt heel naar... Dit keer geen foto dus.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten