zaterdag 7 januari 2012

Dipdag... dipday

Vandaag een dipdag georganiseerd hier in Huize Wolbeest. Wat is een dipdag? Nou een dag dat je met allemaal wolgekken bij elkaar komt en samen wol gaat verven. Ieder neemt zijn favoriete wolletje, of sokkenlap, of streng garen mee en verft die in een of meerdere kleuren. Onderling worden er verfbadjes uitgewisseld en komen er prachtige kleuren tevoorschijn! Hier en daar slaat een stop door met zoveel weckketels die tegelijkertijd op volle toeren draaien en dan moeten er deskundigen aan te pas komen om het probleem op te lossen.... Maar dat mag de pret niet drukken!
Er wordt veel gekletst, gelachen en ervaringen uitgewisseld. Kortom het is heel gezellig en zeker voor herhaling vatbaar! Hopelijk heeft een van de andere dames nog leuke kiekjes gemaakt, want ik ben het zoals gewoonlijk weer vergeten; ik was te druk bezig met andere dingen..... Ik heb niet zo heel veel geverfd, maar vooral ook gekeken naar de techniek van anderen.... Ik ben heel tevreden over mijn wolletjes (Blue Faced Leicester); misschien ga ik morgen nog in mijn eentje verder.... Ik kan in ieder geval niet wachten tot de wol droog is en ik het kan gaan spinnen. Een van mijn dochters heeft het al 'gereserveerd' voor een sjaal en muts... Fijn weekend!



We had a Dipday today in my atelier. Eight nice ladies brought their favorite wool, sockblankets or knitted yarns and their favorite colours to dye. While the dyepots were cooking we happily chatted, laughed and exchanged recipies and experiences. It was a lot of fun to do! I did not dye that much wool (Blue Faced Leicester), but I am pleased with the result. I cannot wait until it's dry and I can start spinning and knitting! One of our daughters already 'confiscated' it for a sjawl and hat. Hopefully, this was the first of many gatherings to follow. Have a nice weekend!

5 opmerkingen:

  1. Het zijn mooie kleurtjes geworden, waar verf je mee ?
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het inderdaad op de club oo kal gelezen. Wat een gezellig heid om te zien en wat een mooie resultaten.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gezellige boel daar bij jullie! de kleuren zijn prachtig...
    ik vind je blog ook heel tof geworden
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen