zondag 23 september 2012

Aangenaam verrast... Pleasant surprise... Überrascht...

Vanmorgen heb ik de laatste vachten gesorteerd en werd ik aangenaam verrast door deze prachtige lamsvacht van het Nederlands Bonte Schaap! Ik koop deze vachten bij mijn vaste leverancier. De vachten van deze fokker zijn altijd erg schoon, bevatten weinig stro en vuiltjes, maar dit jaar slaat echt alles! In het echt is de crimp (kronkeling van de wol) nog prachtiger dan op de foto en ook de donkere lokken van deze vacht zijn prachtig gekronkeld! Bovendien heeft het een mooie stapellengte. Mijn handen jeuken om ermee aan de slag te gaan. Ik heb twee van dergelijke prachtige vachten en een iets mindere, maar ook nog een mooie vacht. Dat zijn heel wat truien en spin uren..... ;-)

This morning, I sorted the last fleeces and was pleasantly suprised by two lamb fleeces of the Dutch Bonte Schaap, I bought from my regular supplier. These fleeces are suitable for spinning and felting. You can clearly see the lovely crimp in the white and the darker locks. Staple length is also perfect! I cannot wait to start processing these.....

Ich habe heute die letzte Rohwolle sortiert und bin von der Qualität der Wolle vom Holländischen Bunte Schafes sehr überrascht! Insgesamt ist die Wolle schön gewellt und hat eine schöne Stapellänge. Außerdem enthält Sie fast keine Stroh- oder Grasreste! Meine Hände jucken. Die Wolle reicht für mindestens 3 Strickpullover oder vielleicht mache ich auch eine schöne Decke daraus. Das muß ich mich noch überlegen.....



3 opmerkingen:

  1. Wat een fijn gezicht zo, dit is echt een verwennerij ;-) Veel plezier met het verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat ziet er mooi uit zeg!! Ook mooi voor haartjes en baardjes!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige natuurlijke kleuren. Dat zal genieten zijn om daar iets mee te doen. gr.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen