maandag 10 september 2012

Nieuwe tas... New bag... Neue Tasche...

Geïnspireerd door andere varianten op internet, heb ik nu eindelijk ook een schaapjestas :-). Ik liep al een half jaar rond met het idee er een voor mijzelf te maken. Bovendien wilde ik eens een tas maken van een ruwe vacht, in dit geval van mijn favoriete schaap, het Jacobschaap. Het is overigens voor het eerst dat ik een schapenkop heb gevilt! Morgen nog de voering erin en dan is ie echt klaar voor gebruik :-). Fijne avond!

Found many varieties on the internet and wanted to make one for myself for a long time... This is my first attempt to felt a bag using raw fleece, Jacob sheep, one of my favorite :-)! My first attempt ever to make a sheep head! It was a lot of fun, but I want to practise more. I have been so busy doing other things that I haven't been doing any felting for a long time! Tomorrow, I will put the lining in and then the bag will be ready to be used! Have a nice evening!

Ich sah schon viele Variationen im Internet und wollte selbst auch eine :-).... Es hat aber eine lange Weile gedauert und heute morgen habe ich einfach angefangen. Meine eigene Schafstasche! Ich habe es geschaft! Das war außerdem das erste Mal, daß ich eine Tasche mit Rohwolle (Jakobsschaf) gefiltzt habe! Ich hatte auch noch nie einen Schafskopf gefilzt. Er ist ziemlich gut gelungen, möchte aber noch mehr üben. Einen wunderschönen Abend wünsche ich Euch!




6 opmerkingen:

  1. Ooooooooh, wat een mooi schaap heb je daar. Knap van je om hem zo "echt" te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is ontzettend gaaf en ik ben stikjaloers!
    ...ik wil dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!
    Ik ben je zaterdag op de woldag helaas misgelopen....
    Heb wel een tijdje je kraam staan bewonderen maar jij was er niet.
    Ik had nog nooit van Jakobsschapen gehoord, maar ik zag ze zaterdag in 't
    echt en nu bij jou weer als tas!
    Ze zijn inderdaad heel mooi; en zoveel hoorns op 1 schaap had ik nog nooit gezien.
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig.. maar ik wil eigenlijk ben nog verliefder op je "muis"schaapje.
    Hebbe hebbe hebbe...
    Woldraadje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi, super! gr.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is echt stoer! mooi zo die losse vacht!

    BeantwoordenVerwijderen