woensdag 28 mei 2014

Plof heeft kuikens.... Chicks...

Wat een wonder! 3 weken geleden werd Plof broeds; Rocky had goed werk geleverd blijkbaar en ze bleef stoïcijns in het leghok zitten. Zondag hebben we haar nog gauw met eieren naar het oude konijnenhok overgebracht en dat veroorzaakte nogal wat consternatie omdat Plof ontsnapte en over de hoge muur naar de buren vluchtte. Afijn, buuv bracht haar weer terug en ik was even bang dat ze niet meer op het nest zou gaan, maar die angst bleek ongegrond, want een half uurtje later zat ze er al weer op. Ik heb elke dag wel ff gekeken of er iets gebeurde, want ik wist ongeveer wanneer ik de eieren gemarkeerd had, maar niet meer precies... voor hetzelfde geld waren de eieren niet uitgekomen. Vanmorgen echter, toen ik terugkwam van school, hoorde ik een heel zacht gepiep. Het duurde even maar toen zag ik een klein zwart koppie; Tokkie! Een uurtje later ben ik weer gaan kijken en meende ik een geel koppie te zien, heel eventjes maar. Na enig nadenken heb ik een handschoen aangedaan en de kip bij de staart even opgetild en toen kon ik ze allemaal goed zien! Links zit Tokkie, helemaal rechts Streepje en voor de middelste hebben we nog geen naam. Wie een idee heeft mag het zeggen. Misschien witje, want zo te zien lijkt hij of zij op vader Rocky!

Today, three chicks hatched and we are over the moon! What a miracle, new life! We've had chicks before from the incubator, but not like this! The left one is called 'Tokkie', the right one 'Streepje' and the middle one doesn't have a name yet, which will probably named 'Vlekje'...

Plof met Tokkie...

Plof met kroost...



2 opmerkingen:

  1. Ach, wat ziet dat er lief uit, vind kuikentjes altijd zo leuk. Ook zo grappig wanneer ze veertjes krijgen, geniet er van, ze zijn zo gauw groot.

    BeantwoordenVerwijderen